top of page
חיפוש
  • אספני פוקימון ישראל בפייסבוק

מדריך לאביזרים וציוד נלווה לאיסוף קלפים

פוסט הסבר על ציוד משלים שנדרש (לא חובה אבל מומלץ מאוד) לאיסוף מקצועי של קלפי פוקימון. (קישורים לחלק מהמוצרים בתחתית הפוסט).

אם אתם רוצים לשמור על הקלפים (ועל הערך שלהם להרבה שנים) כדאי לכם להכיר חלק מהמוצרים שמפורסמים כאן.

הבסיס מאוד פשוט, נדרש סליב (ניילון בד״כ ששומר על כל קלף בנפרד) ואלבום ששומר על הקלפים שאתם אוהבים.

מכאן זה כבר עניין של העדפה אישית/תקציב באיזה ציוד תשתמשו.

את רוב הציוד ניתן לקנות בחנויות שמוכרות קלפי פוקימון, וחלק מהציוד אפשר להזמין מאמזון או מאתרים אחרים בחו״ל (או לחפש בקהילה לפעמים יש כאלה שמוכרים).


אלבומים:

אלבום 12 כיסים - אלבום הכי גדול לאיסוף קלפים, 12 כיסים בכל דף, 24 משני צדי האלבום, כולל בד״כ 20 עמודים דו צדדים, מתאים ל480 קלפים בסה״כ. ניתן להשיג עם רוכסן לסגירת האלבום או בלי. חברות מומלצות דרגון שילד או ווולט איקס.

אלבום 9 כיסים - האלבום הכי פופולרי, כולל 9 כיסים בכל עמוד, 18 דו צדדי, מכיל 20 עמודים דו צדדי, מתאים ל360 קלפים. ניתן למוצא כאלבום עם רוכסן או בלי, או כדפים בודדים שניתן להכניס לכל קלסר ולבחור כמה עמודים שקופים יהיה באלבום. אם רוכשים חבילת עמודים צריך לרכוש גם קלסר בנפרד. חברות מומלצות - אולטרה פרו (חלקם גם ממותגות פוקימון) דרגון שילד או וולט איקס.

אלבום 4 כיסים - אלבום שמתאים ל160 קלפים.

אבלום כיס - אלבום מאוד פשוט עם דפי ניילון לא איכותיים, לא מומלץ, מתאים לאוספים סופר קטנים, או לנשיאה של קלפים, בד״כ אוספים את האלבומים האלה ללא הקלפים בגלל הארט של האלבום. אלבומים כאלה נמכרים עם כל סט חדש שיוצא.

סליבים:

דרגון שילד פרפקט פיט - סליבים מעולים לשמירה על הקלפים באלבום או בקייס, הסליבים מתאימים בצורה מושלמת לגודל הקלף.

אולטרה פרו פני סליב - סליבים מעולים של חברת אולטרה פרו, הכי זולים בקטגוריה, מתאימים לאחסון באלבום או בקופסא.

פוקימון - סליבים שמגיעים בתוך קופסאות אליט או שניתן לקנות אותם בנפרד, הסליבים בעלי רקע לא שקוף ובד״כ לא ניתן לראות את הצד האחורי של הקלף, ויש צורך להוציא את הקלף מהסליב בשביל לראות את כולו. ניתנים לשימוש באלבום (אך במקור תוכננו למשחק הקלפים, ולמרות זאת לא נוחים למשחק כי הם נדבקים אחד לשני בערבוב)

דרגון שילד סיליבים - הסליבים הכי טובים לשימוש במשחק הקלפים, מושלמים לערבוב ולא נדבקים, שומרים על הקלפים ותקניים למשחק חוקי מכיוון שכן ניתן לראות את החלק האחורי שלהם במעורפל.

אביזרים נוספים:

טופ-לאודר - לשמירה ואחסון של קלפים, פלסטיק מגן חזק יותר מסליב ששומר על הקלפים, מיועד לסידור הקלפים שלא נכנסים לאלבום, יש להכניס קלפים עם סליב לתוכם, לא דוחפים פנימה את הקלף, אלה מכניסים בעדינות ודופקים קלות על שולחן עד שהקלף נכנס פנימה.

קרד סייבר (סמי ריגיד) - סליבים יחסית חזקים מפלסטיק מיועדים לשליחת קלפים לדירוג. מכניסים לתוכם את הקלף עם סליב ניילון תוך כדי לחיצה על צדי הפלסטיק במטרה לפתוח אותו ולאפשר הכנסה נוחה של הקלף.

קייס פלסטיק מגנט - קייס חזק במיוחד (דומה לקייס של קלפים מדורגים) לשמירה סופר איכותית של הקלפים, מיועד לתצוגה ושמירה על קלפים יקרים או חשובים. מומלץ להשתמש גם עם סליב ניילון פרפקט פיט.

קופסאות אליט טריינר - מתאימות לאחסון של 400 קלפים בממוצע. מתאים לאחסון קלפים אם או בלי סליבים.

קופסאות קרטון bcw - מתאימות לאחסון 800 קלפים ללא סליב. לאחסון בולק.

שקיות לשמירה על קלפים מדורגים CSP - ניילון מיוחד שמתאים בדיוק לגודל של קלף מדורג, שומר על הקלפים המדורגים בעוד שכבת הגנה.

קופסאות דק - לאחסון קלפי משחק, דק, או קלפים להחלפה, מתאים לאחסון מספר מוגבל של קלפים, שומר על הקלפים שלכם שאתם נוסעים לתחרות. (80-100ֿ קלפים עם סליב).

כמובן שיש עוד המון מוצרים משלימים מכל מיני סוגים, מוזמנים להוסיף בתגובות עוד מוצרים מומלצים שאתם אוהבים.

733 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page